Chia Tohumu Dosyası

GÜVEN SAĞLIK GRUBU

Paylaş:

Chia Tohumu Dosyası

Bu mucizevi bitki hakkında bilmedikleriniz

Chia Tohumu Dosyası

Chia tohumu, Güney Amerika, Guatemala ve Güney Meksika’ya özgü, nane ailesinden çiçekli bir bitki türüdür. Tohumlar, işlenmemiş tam tahıllı gıdalar olarak, tohum halinde ya da diğer yiyeceklere katılarak tüketilebilir. Mısır gevreklerinin, sebzelerin, sosların, yoğurdun, pirinçle hazırlanan yemeklerin ve fırında pişen hamur işlerinin üzerine serpilebilir.

Düşük kalorisi, yüksek posa, protein ve kalsiyum içeriği ile güçlü bir bitkidir. Tohumların ağırlıkça % 14’ü proteindir. Bu çoğu bitkiye göre oldukça yüksek bir orandır. Ayrıca temel aminoasitlerin güzel bir dengesine sahiptirler.

Yüksek miktarda çözünebilir lif içeren Chia tohumları, aynı zamanda magnezyum, sodyum, fosfor ve potasyum gibi mineraller açısından da zengindir. Chia tohumu midede çok fazla su tutarak şişer, jelleşir ve uzun süre tokluk sağlar.

Özellikle çok açlık çektiğiniz saatlerde tüketimi kan şekeri kontrolünü sağlayarak karbonhidrat açlığınızı baskılar. Örneğin ara öğünde içine 2 yemek kaşığı yulaf ve 1 tatlı kaşığı Chia tohumu katarak tükettiğiniz 3 yemek kaşığı probiyotik yoğurt size yardımcı olacaktır.

Chia tohumu sütten 6 kat daha fazla kalsiyum içerir. Bu özelliği sebebiyle vejetaryenler, süt ve ürünlerine karşı duyarlı kişiler, osteoporoz öyküsü olanlar, menopoz sürecinde artan kalsiyum ihtiyacını karşılamak için uygundur.

Sağlık Rehberi

Sağlık rehberimizden içerikler görüntüleyin.

Haber Bültenimize üye olun.

Periyodik olarak haber bültenimizi size ulaştıralım.

...

Nesilden nesile hayat bize GÜVEN diyor.